Κάποιες απλές συμβουλές για να επιλέξουμε τον κατάλληλο για το πρόβλημά μας ιατρό είναι:

Σε σχέση με το ιατρείο του ιατρού:

  1. Που είναι το ιατρείο του ιατρού; Έχει εύκολη πρόσβαση; Το περιβάλλον είναι καθαρό, μοντέρνο και πολιτισμένο με ανέσεις που θα σας κάνουν να είστε ήρεμοι και χαλαρωμένοι πριν αλλά και κατά τη διάρκεια της εξέτασης;
  2. Το προσωπικό του ιατρείου είναι φιλικό και ευγενικό προς εσάς; Υπάρχει γραμματειακή υποστήριξη για να σας εξυπηρετήσει γρήγορα και αποτελεσματικά;
  3. Μπορεί ο ιατρός και η γραμματεία του να συνταγογραφήσει εξετάσεις και φάρμακα στο ασφαλιστικό σας ταμείο;
  4. Πόσο χρόνο πρέπει να περιμένετε μέχρι να δείτε τον ιατρό από την ημέρα που κλείσατε ραντεβού;
  5. Σας βλέπει ο ιατρός στην προκαθορισμένη ώρα του ραντεβού σας ή πάντα υπάρχει καθυστέρηση;
  6. Αν υπάρξει επείγουσα ανάγκη είναι διαθέσιμος ο ιατρός;
  7. Αν καλέσετε τον ιατρό για μια ερώτηση, σας απαντά άμεσα ο ιατρός ή σας παίρνει ο ίδιος τηλέφωνο να σας δώσει απαντήσεις;

Σε σχέση με το νοσοκομείο του ιατρού:

  1. Ποιο είναι το νοσοκομείο που εργάζεται ο ιατρός; Είναι σύγχρονο, καθαρό, αξιοπρεπές και φιλικό για τους ασθενείς; Θα αισθάνεστε ασφάλεια και άνεση αν χρειαστεί να νοσηλευθείτε στο νοσοκομείο που εργάζεται ο ιατρός σας;
  2. Έχει όλες τις ειδικότητες σε περίπτωση που χρειαστείτε τη γνώμη ιατρού άλλης ειδικότητας;
  3. Σε περίπτωση απουσίας του ιατρού, έχει ο ιατρός σας συνεργάτες που μπορούν να σας εξυπηρετήσουν αν προκύψει μια επείγουσα κατάσταση και μέχρι να επιστρέψει ο ιατρός σας;

Σε σχέση με τον ίδιο τον ιατρό:

  1. Προσωπικότητα. Είναι φιλικός, διαθέτει την ηρεμία να ακούσει το πρόβλημά σας, έχει την ικανότητα του λόγου να σας εξηγήσει αυτό το πρόβλημα και να προτείνει λύσεις (μεταδοτικότητα); Έχει το απαραίτητο χιούμορ αλλά δείχνει και την ανάλογη σοβαρότητα στο να ενσκήψει και να αντιμετωπίσει το πρόβλημά σας (ανθρωπισμός);
  2. Διαθεσιμότητα. Είναι διαθέσιμος, ανταποκρίνεται στα επείγοντα τηλεφωνήματα; Σας καλεί για να ενημερωθεί για την εξέλιξη του προβλήματός σας;
  3. Ικανότητα. Βοηθά τους ασθενείς με σωστές και κατάλληλες ενέργειες να βρουν λύση στο πρόβλημά τους (συνεργασία με ιατρούς άλλους ειδικοτήτων, συνεργασία με ικανούς φυσικοθεραπευτές και αναγνωρισμένα εργαστηριακά και απεικονιστικά κέντρα);
  4. Επιστημονική εγκυρότητα. Έχει περάσει από το σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων σε Ιατρικές Σχολές της Ελλάδος, έχει λάβει την ειδικότητά του σε μεγάλα νοσοκομεία της χώρας, έχει κάνει υποειδίκευση (Fellowship) στο συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο με το οποίο και ασχολείται σε αναγνωρισμένα κέντρα του εξωτερικού;
  5. Επιστημονική εμπειρία. Πόσα χρόνια ασκεί το επάγγελμα, πόσα χειρουργεία πραγματοποιεί ανά έτος, πόσες επεμβάσεις ίδιες με αυτή που πρόκειται να υποβληθείτε έχει ο ίδιος πραγματοποιήσει (εξειδίκευση); Στο ιατρείο του έχει κόσμο; Το νοσοκομείο που εργάζεται είναι μεγάλο και αναγνωρισμένο;
  6. Ακαδημαϊκή ταυτότητα. Πέραν της καθημερινής ιατρικής πράξης, ο ιατρός σας έχει ακαδημαϊκό έργο; Ασχολείται με έρευνα, συγγραφή άρθρων και συγγραμμάτων, συμμετέχει σε επιστημονικές εκδηλώσεις με ομιλίες; Ο ιατρός πρέπει να ενημερώνεται συνεχώς για τα νεότερα δεδομένα της επιστήμης του καθώς αυτά αλλάζουν συνεχώς.

Ρωτήστε τέλος τον ιατρό σας σχετικά με το πρόβλημά σας:

  1. Πόσες φορές έχει αντιμετωπίσει ανάλογο περιστατικό;
  2. Με την προτεινόμενη θεραπεία (συντηρητική ή χειρουργική) τι επιπλοκές μπορεί να προκύψουν, τι πιθανότητες επιτυχίας ή αποτυχίας υπάρχουν;
  3. Αν υπάρξει κάποια επιπλοκή μπορεί να την αντιμετωπίσει;
  4. Αν αποτύχει η εφαρμοζόμενη θεραπεία έχει εναλλακτική λύση(σχέδιο Β);